Partner serwisu
Drogi i autostrady

Trzy warianty rozbudowy DK25

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
22-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Bydgoszcz

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trzy warianty rozbudowy DK25
fot. GDDKiA Bydgoszcz
Odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 25 na 4,5-kilometrowym odcinku Stopka – Tryszczyn z obejściem miejscowości Gościeradz w województwie kujawsko-pomorskim. Zainteresowanym mieszkańcom przedstawiono trzy warianty rozbudowy. Dokumentację projektową dla tego odcinka przygotowuje firma Roden Road Design Polska.

Na spotkaniu w Koronowie mieszkańcy mieli okazję zapoznać się z trzema wariantami przebiegu nowej DK25.

Wariant pierwszy – wariant zerowy - przebiega tak, jak obecnie, czyli przez m. Gościeradz. Początek rozbudowy zaczyna się na wysokości ul. Gościnnej, a jej koniec jest zlokalizowany ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Pogodną. Na odcinku występują cztery skrzyżowania oraz dwie pary zatok autobusowych. Szerokość drogi wynosi 7 m z obustronnymi opaskami oraz poboczami. Na całym odcinku zaprojektowano ścieżkę dla pieszych i rowerów.

Drugi wariant jest z obejściem m. Gościeradz od strony zachodniej i rozpoczyna się w okolicy ul. Gościnnej. Droga przebiega w zdecydowanej długości nowym śladem, a jej koniec podobnie jak w wariancie nr 1, zlokalizowany jest ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Pogodną. Na odcinku występują trzy skrzyżowania oraz jedna para zatok autobusowych. Gościeradz jest skomunikowany przez dwa skrzyżowania z ul. Szkolną oraz przez nowe skrzyżowanie na końcu miejscowości. Ze względu na konieczność poprawy przejezdności, projekt zakłada poszerzenie drogi gminnej do 5,5 m. Konieczne jest także poszerzenie wlotu ul. Szkolnej na skrzyżowaniu ze starodrożem DK25. Od strony północnej starodroże będzie zakończone zawrotką. Na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Wyczółkowo zaprojektowana jest droga dojazdowa po prawej stronie DK25, obsługująca przyległe tereny.

Dodatkowo jest zaprojekowana przebudowa ul. Szkolnej od skrzyżowania z nowym przebiegiem DK25 do skrzyżowania ze starodrożem. Na pozostałym odcinku droga krajowa przebiega po istniejącym śladzie. Na odcinku przez Gościeradz oraz za tą miejscowością do końca trasy ujętej w opracowaniu, zaprojektowano przebudowę oraz budowę drogi dla pieszych i rowerów. Pozostałe zagospodarowanie w m. Gościeradz pozostaje bez zmian.

Ostatni – trzeci – wariant to obejście Gościeradza od strony wschodniej. Rozpoczyna się od okolic ul. Gościnnej. Droga w tym wariancie przebiega w znacznej mierze po nowym śladzie, kończąc się ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Pogodną. Na odcinku występują trzy skrzyżowania oraz jedna para zatok autobusowych. Skomunikowanie m. Gościeradz przewidziane jest przez dwa skrzyżowania - z ul. Strumykową oraz ul. Wyczółkowo. W związku z tym konieczna jest przebudowa ww. dróg gminnych na odcinku od nowego przebiegu DK25 do starodroża DK25. Na odcinku od ul. Strumykowej do ul. Wyczółkowo zaprojektowana jest droga dojazdowa, po lewej stronie DK25, obsługująca przyległe tereny wraz z niezbędnymi połączeniami lokalnymi. Na pozostałym odcinku DK25 przebiega po istniejącym śladzie z korektą geometrii, wymaganą obowiązującymi przepisami.

W tym wariancie droga dla pieszych i rowerów jest poprowadzona do ul. Gościnnej, wzdłuż nowej DK25, a następnie przechodzi przepustem pod DK25 i łączy się z istniejącą już ścieżką rowerową.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rusza realizacja S11 Przygodzice – Ostrzeszów Północ

Drogi i autostrady

Rusza realizacja S11 Przygodzice – Ostrzeszów Północ

Damian Kelman 21 lipca 2025

Który wariant rozbudowy DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Umowa na rozbudowę DK25 po decyzji KIO

Drogi i autostrady

Umowa na rozbudowę DK25 po decyzji KIO

Damian Kelman 13 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Przebudowany dojazd nad morze ponad pół roku przed czasem!

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Rusza realizacja S11 Przygodzice – Ostrzeszów Północ

Drogi i autostrady

Rusza realizacja S11 Przygodzice – Ostrzeszów Północ

Damian Kelman 21 lipca 2025

Który wariant rozbudowy DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Umowa na rozbudowę DK25 po decyzji KIO

Drogi i autostrady

Umowa na rozbudowę DK25 po decyzji KIO

Damian Kelman 13 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Przebudowany dojazd nad morze ponad pół roku przed czasem!

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5